söndag 10 oktober 2010

Ännu ett par bäddsockor

Bed Sock in Lemon Pattern
Beskrivningen på de här bäddsockorna är också hämtade från Nancy Bush's Knitting Vintage Socks. Till sockan på bilden har jag använt Drops Fabel i nyansen gul/rosa mix (903p). Kvalitén är 75% superwash ull och 25% polyamid och ett nystan på 50 g innehåller ca 205 meter.
 
Sockorna har blivit en favorit och jag har stickat dem i olika färgsättningar men alltid i flerfärgade garner. Den öppna ribbstickningen innebär att de känns oerhört sköna på och lagom varma. Min faster Maja har ett par som hon enbart använder som 'gåbortsockor'.

Mönstret var förresten det första jag stickade från Knitting Vintage Socks och sedan dess har jag hunnit med åtta av totalt 24. Och det kommer mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar