måndag 23 maj 2011

Boktips - Håndplagg til Bunader og Folkedrakter

Den här boken innehåller mönster på 100 vantar, halvvantar och pulsvärmare som Heidi Fossned har valt ut från norska muséer. Boken innehåller exempel från hela Norge. 

Boken är ett riktigt praktverk eller ögongodis om man nu fördrar den benämningen. Rekommenderas. Och den vänder sig definitivt inte bara till ägare av en norsk bunad eller folkdräkt. Själv måste jag (väl) med tanke på mitt ursprung ge mig i kast med ett par virkade pulsvantar från Ringsaker i Hedmark ;-)

Håndplagg til Bunader og Folkedrakter, Heidi Fossned, ISBN 82-496-0187-4.

2 kommentarer:

  1. Den boken är urläcker....finns i min stoooooooora hylla ;-)

    såg att du kanske skulle vilja sticka vantar i näverstickning...jag har beskrivning - vill du ha?

    http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

    SvaraRadera